Marko’nun Not Defteri’nden: Eşek Arısı Meselesi

“Dün, salonda kitap okurken, bir eşek arısı mutfağın kapısından o büyük vızıltısı ve akranlarına göre fazla iri cüssesi ile içeriye girmeye çalıştı. Fark ettiğimde, hemen kapıyı üzerine vurdum. Bir elektrik kablosu, kapının tam olarak kapanmasını engelliyordu ancak buna aldırmadım. Kapıyı yeterince kapatmıştım.Öyle sanmıştım ya da… Kitabımı okumaya devam ettim. O sırada aynı vızıltıyı duydum. İçeriye girmişti. Onu engelleyememiştim. Kapıyı kapatmak bir çözümdü, ama eşek arısının içeriye girebileceğine dair olan inancını yok saymıştım. Elime kalınca biz gazete aldım, hamle yapacaktım ona doğru. Sonra vazgeçtim. Öldürdüğüm -eğer öldürseydim onu- sadece bedeni olacaktı. Ruhunu, inancını öldüremeyecektim. Beni yenmişti. Salonu terk ettim. Döndüğümde, orada değildi. Artık, ben de orada değildim…”
(“Marko’nun Not Defteri” başlıklı notlardan…)
Sen de söyle. Korkma. Ne düşündün?

