Dolunay

Dün gece, -ki bu gece de aynı yerde olan- dolunayı fark ettim gökyüzünde. Buralarda hava çoğu zaman kapalı olur. Ama bir iki gündür açık… Açık seçik bir dolunay var tepede. Dürbünü alıp balkona çıktım. Daha yakından baktım. Sol alt kısmında bir parlaklık… Sanki bir yıldız yapışıvermiş gibi köşesine. Belki bir gök cismi çarpmış ve bir çukur oluşturmuş… Ama ben astronom değilim. Öyle bakmadım. Baksam da göremem. Doya doya baktım ona. Sadece buradan bakıldığında çok daha küçük görünen bir cisme, oradan bakıldığında hiçbir zaman fark edilmeyecek bir adamın gözleri ile baktım. Heyecanla telefona koştum sonra. Ayşegül’e haber verdim. “Durduğun yerden ay görünüyor mu?” diye sordum. “Bakayım…” dedi Ayşegül. Baktı. O da gördü. Düşündüm bir süreliğine, evet, aynı aya bakıyorduk işte… Hepimiz, öyle.

Sen de söyle. Korkma. Ne düşündün?

