Zaten ayrı dünyaların insanlarıydık 2012..!

2012

2012’de neler olduğuna dair ufak notlarım var. Bu yılın son gününde, bir şekilde kayıtlara geçmesi adına, buraya da yazmam gerek bunları. Geçen zaman her daim bir nebze hüzün bırakır avuçlarımıza. Benim için de böyleydi bu, sizin için de öyledir. Bazen farkında olmayız ama öyledir.

2012’de;
Sabahları uyanıp geceleri uyumaya devam ettim.
Güzel bir şarkı dinledim.
Berbat bir şarkıyı yarısında kapattım.
En az bir güzel tiyatro oyununa gittim.
En az bir başka tiyatro oyununda çok sıkıldım.
Güzel bir çocukla otobüste sohbet ettim.
Bir önceki yıl aramızda olmayan bir başka güzel çocuksa en önemli gündem maddelerimizden birisi oldu.
Bir önceki yıl hayatta olan yaşlı bir adamınsa tabutunu taşıdım.
Çok sevdiğim bir insandan fiziksel olarak ayrıldık hem de daha önce hiç olmadığımız kadar uzun bir zaman için.
Bir öykü yazdım ve sonunu bağlamayı yine beceremedim.
Şiir yazmayı yine denemedim.
Mavi Yeşil bir yıl daha büyürken dergide yazı yazan onlarca insan, dergiyi okuyan onlarca okur bir yaş daha yaşlandı.
Eski bir arkadaşımın kim olduğunu unuttum.
Eskiden olmayan bir arkadaşımın kim olduğunu bilmeye başladım.
Yine en çok yediğim yemek fasulye yemeği oldu.
Hamburger yemeyi yine anlamsız buldum.
Lüks olmayan bir lokantada en az iki kişi olarak iyi bir kazık yedik.
Yine bir sürü kitap aldım.
Yine birkaç kitabı okurken bazı yerlerinin altını çizdim.
Gitarımın re teli koptu.
Kopan telin re teli değil de sol teli olduğunu anlamam uzunca bir zamanımı aldı.
Çocukluğumun soğuk bahçesinin üstüne inşaat yapmaya başladılar.
Duruma alışmam uzun sürmedi.
Çift sayıları sevmemeye devam ettim.
Saatimi en az yirmi bir kere 08.27’ye kurdum ve düşündüğüm saatte uyanamadım.
Bisikletimin, özür dilerim Abbas’ın, başta lastikleri olmak üzere pek çok yedek parçasını yeniledim.
En az bir kere denize gittim Abbas’la birlikte.
Bu yıl da Karadeniz dışındaki bir denizde yüzmedim.
Birkaç arkadaşım evlendi.
Birkaç arkadaşım bekarlığın zirvesinde dolaşmaya ant içti.
Birkaç güzel halı saha maçı yaptık.
O maçların pek çoğunda ileride oynadım ve goller attım.
Forvet olarak başladığım maçların bazılarını sağ bek mevkisinde tamamladım.
Pek çok golü beceriksizliğim yüzünden atamadım.
Futbolla ilgili bir belgesel izledim.
Ne olursa olsun Fenerbahçe’yi hep çok sevdim.
Ama yine de Rizespor’un maçlarına daha çok gittim.
Futbol muhabbeti yüzünden sevgilimle tartıştım.
Bazı ayrılıklar gördüm.
Bazı ayrılıkların sona erdiğini gördüm.
En az bir güzel konsere gittim.
Trabzon’u bu yıl daha çok sevdim ve oraya alıştım.
Hiçbir şehrin İstanbul gibi olamayacağını anladım bir kez daha.
İstanbul’umu özledim, kimseler hariç değil.
Ne yapacağımı bilemedim bazı zamanlar.
Bazı zamanlar yapacağımı düşündüğüm şeyleri yapamadım.
Her zaman düşündüm ve daha çok daha çok düşündüm.
Düşündüklerimin büyük bir kısmını yine yazamadım.
Kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyorlardı, bildim.
İki bin on iki’yi en az bir kere rakamla değil de yazıyla yazdım.
Şimdi giderken onu yine harflere döküyor olmaktan memnun oldum.

Daha ne çok şey yaptım, ne çok şey geldi ve geçip gitti… Yılbaşı kutlamalarına her zamanki gibi anlam veremedim, tıpkı doğum günü kutlamalarına anlam veremediğim gibi. Takvimden kopardığım her yaprak kendi ölümümüze biraz daha yaklaştırdı bizi. Belki de bu yüzden umursamadım yılların değişmesini. Şimdi, yine öyle…

Sevgili 2012,
Seninle paylaştığım bunca şeyin çok daha ötesi var. Biliyorum. Sen de biliyorsun. Biliyorsun ve geçip gidiyorsun. Git. Senden öncekiler de senin kadar kalmışlardı ve gitmişlerdi. Seni sevmedim. Senden öncekini de. Muhtemelen sonrakini de sevmeyeceğim. Olsun.

Zamandır, geçer.

Sen de söyle. Korkma. Ne düşündün?

