Pilav Üstü Umut

34 IA 1037

 

Farkında mısınız?
Neyin mi?
Ne?

Biliyorum.
Benim gibi düşünmüyorsunuz.
Benim gibi düşünmemeniz, benim de sizin gibi düşünmüyor oluşumla ilgili olabilir mi?

Sizin silahlarınız var, biliyorum.
Markalı jeanleriniz, pahalı ayakkabılarınız…
En az 4 odalı evleriniz var. Amerikan mutfaklı bazıları, bazıları Fransız balkonlu, bazıları İtalyan işi…
Yapacak olduğunuz her şeyi yapıyorsunuz.
Geniş zamanlarınız var, alış veriş merkezlerinde harcadığınız.
Girdiğiniz mağazalarda onlarca şeyi denerken siz deneme odalarında, bir çocuk şiir okudu gökyüzüne.
Biliyorum, sizin haberiniz olmadı.

Acele ediyorsunuz, akşama misafirleriniz gelecek.
Onlarca çeşit yemeğiniz var, çoğunu siz yapmadınız.
Çoğunu yemeyeceksiniz. Çoğunu yiyemeyecek kimse.
Bir çocuk bir başka iklimde, biraz da iklimin verdiği etkiyle, ağladı.
Karnının aç olup olmadığını sormayınca kimse, o da aldırmadı.

Son aldığınız parfüme vereceğiniz paranızı yolda düşürdünüz.
Siz otobüse binmediniz yine de.
Zaten sizin sığacağınızın kadar büyük bir otobüs yapılmadı daha.
Sizin egolarınız var, kimsenin görmediği, herkesin gördüğü…
Yazık olacak bütün bu çabanıza.
Sizin için üzülen birileri yok, biliyorum.
Zamanınız daha yavaş mı geçiyor böyle olunca?
Sahi, son akşam yemeğinde neler yediniz?

Siz…
Sizli bizli olacağız bu yüzden sizinle biz.

Sizin çok şeyiniz var, biliyorum.
Sizin çok şeyiniz var.
Benim hiçbir şeyim yok.
Hiçbir şeyimi gökyüzüne savurdum bir şiir gibi.
Siz bunu anlamazsınız.

Sizin akşamüstü yiyecek yeni şeyleriniz var.
Benim pilav üstü umudum masada.
Rahatsız olmayın.
Keyfinize bakın.
Ben çok kalmayacağım ne de olsa…

 

Sen de söyle. Korkma. Ne düşündün?

